X
تبلیغات
تمرينات آرميدگي
منوی اصلی
عضویت سریع

قوانین سایت

کد امنیتی :

ورود کاربران
نام کاربری:
رمز عبور :

موضوعات سایت
موضوعات سایت
آمار وبلاگ
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 8
» بازدید دیروز : 0
» هفته گذشته : 12
» ماه گذشته : 22
» سال گذشته : 567
» کل بازدید : 567
» کل مطالب : 94
» نظرات : 0
درباره وبلاگ

مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
آرشيو مطالب
نظر سنجی
چت باکس



پشتیبانی

RSS


POWERED BY
blogmehr.ir
تبلیغات
تمرينات آرميدگي

مي توان متن زير را روي نوار ضبط كرد و يا آن را آموخت و انجام داد (آهسته بخوانيد؛ طوري كه حداقل 5 دقيقه به طول انجامد): “راحت و آزاد بنشينيد؛ طوري كه صندلي شما را كاملاً حمايت كند. چشمهايتان را ببنديد و سه نفس عميق و آرام بكشيد. هر زمان كه نفستان را بيرون مي دهيد، روي احساس آرميدگي تمركز كنيد.

تصور كنيد كه با هر نفسي كه بيرون مي دهيد، قدري آزادي و آرامش را تجربه مي‌كنيد. به تنفس آهسته ادامه دهيد و از احساس آرميدگي لذت ببريد. سعي كنيد احساس مطبوع خود را با سنگين كردن گروههاي عضلاني بدن خود همراه كنيد.

اجازه دهيد كه اين احساس از عضلات پيشاني و صورت شما آغاز شود و سپس آن را به آهستگي درگردن و شانه هايتان منتشر كنيد (به انتشار آرميدگي ادامه دهيد؛ طوري كه براي سرايت به تمام بدنتان حداقل دو دقيقه طول بكشد).

وقتي تمام گروههاي عضلاني بدن خود را آرام كرديد، دو سه نفس عميق بكشيد و از احساس آرميدگي لذت ببريد.

زماني كه خواستيد خود را دوباره هشيار كنيد، به آهستگي و به طور معكوس از 1 تا 5 بشماريد و عضلات خود را بكشيد. پس از آن، احساس تازگي و نشاط خواهيد كرد.

كمي طول مي كشد تا ورزشكاران فرايند آرميدگي را بياموزند و بتوانند بسرعت آرام شوند. ولي اغلب مي توان تمرين ذهني را بلافاصله پس از آن انجام داد؛ طوري كه 5-10 دقيقه آرميدگي، مقدمه خوبي براي 10-20 دقيقه تمرين ذهني محسوب شود.

(وينتر، مارتين، 1379، ص69)

تمرين ذهني

براي ورزشكاران مهم است كه از موقعيتي كه در آن رقابت خواهند كرد، تصوير روشني به وجود آورند و حركت در آن موقعيت را احساس كنند. هرچه تعداد حسهايي كه در اين تصوير سازي به كار مي روند بيشتر باشد، تصوير ايجاد شده زنده‌تر، و فوايد تمرين ذهني براي ورزشكار بيشتر خواهد شد.

معمولاً در اولين گام تمرين ذهني از ورزشكار مي خواهيم تا يك اجراي موفق پيشين را تجسم كند و سپس، مسابقه اي را كه بعداً در آن رقابت خواهد كرد، در نظر بياورد. در اين تجسم بايد به مكان، نشانه ها، و افكاري كه بر مبناي آنها تصميم گيري مي شود، توجه ويژه اي نشان داد.

وقتي ورزشكار به حالت آرميدگي دست يافت، تمرين ذهني با استفاده از نوار كاست يا هدايت مربي آغاز مي شود و مراحل زير را مي گذراند:

«همان گونه كه در حالت آرامش قرار داريد، مكاني را كه قبلاً در آن اجراي خوبي داشته ايد، تصور كنيد تصوير اين مكان را در حد امكان زنده و روشن تجسم كنيد. به اطراف استاديوم، جايگاه تماشاگران، تخته امتيازات، گودال پرش و مسير دويدن نگاه كنيد. حالا خودتان را مانند حالت پيش از مسابقه در اين تصوير قرار دهيد.

سعي كنيد از درون بدنتان بيرون را ببينيد. به لباسهايتان نگاه كنيد و در نظر داشته باشيد كه بدنتان چقدر گرم شده است. توجه كنيد كه چه چيزهايي را مي توانيد بشنويد؛ صداي تماشاگران، مسابقه دهندگان، و ساير صداها. به روشن ساختن اين تصوير همچنان ادامه دهيد و سپس خود را همان گونه كه قبلاً در آن محل مسابقه داده‌ايد، تصور كنيد. اجراي خود را به همان صورت واقعي قبلي احساس كنيد.

پس از اينكه مدت 5 دقيقه را صرف تجسم كردن حوادثي كرديد كه در مسابقه پيش رخ داده بود، افكار خود را به سوي مسابقه بعدي سوق دهيد. صحنه مسابقه را آنگونه كه محتمل است، تجسم كنيد و خود را در داخل آن صحنه قرار دهيد. ابتدا خودتان را گرم كنيد و سپس 5-10 دقيقه را صرف مرور مواردي كنيد كه مي خواهيد انجام دهيد. از تمام حسهاي خود استفاده كنيد. پس از حس صحنه، باور كنيد كه در آنجا حضور داريد. مطمئن شويد كه خودتان را در حال انجام مهارتها، آن هم به طور موفقيت آميز، مي بينيد. تمرين را همراه با يادآوري افكار مثبت و همگام با عبارات مثبتي كه به خود مي‌گوييد، تا زماني ادامه دهيد كه احساس رضايت كنيد. سپس از 5 تا 1 را به طور معكوس بشماريد، دست و پايتان را بكشيد و هوشيار شويد.

تمريني كه در بالا ذكر شد، نقطه آغاز مناسبي براي مرور ذهني مهارتهاست؛ زيرا ورزشكار تصاوير روشن و مثبتي از اجراي گذشته خود را خلق مي كند و اين به خلق تصاوير مثبتي از اجراي آتي كمك مي كند.

دانلود پایان نامه ارشد(وينتر، مارتين، 1379، ص71)


درباره :
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
برچسب : ,
تعداد بازدید : 278
نوشته شده توسط رسول در 1397/6/10 و ساعت 22:01 |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
  • روش های پیش بینی ورشکستگی
  • علل گرایش جوانان و نوجوانان شهرستان کاشان به مواد مخدر و راهکارهای مقابله با آن
  • علل گرایش جوانان و نوجوانان کاشان به مواد مخدر(اعتیاد) و راهکارهای مقابله با آن
  • ارتباط میان مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمان-خرید پایان نامه اماده
  • تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد شرکتها در بورس
  • تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد شرکتها در بورس
  • تاثیر جو اخلاق سازمانی برمدیریت دانش در سازمان اموراقتصادی و دارایی
  • موانع رشد بانکداری اسلامی در ایران
  • عملکرد مهاربند کمانش ناپذیر و تعیین پارامترهای عملکرد لرزه ای مورد استفاده استاندارد 2800 ایران -متن
  • تحقیق (پایان نامه) : معایب سیستم دادرسی تفتیشی - حقوق متهم در قانون آیین دادرسی کیفری جدید
  • پرش به محتوای اصلیرفتن به نوارابزار درباره وردپرس مد روز 21 بروزرسانی وردپرس, 1 بروزرسانی پوسته 00 د
  • پایان نامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد -فروش فایل
  • عدالت برون سازمانی-بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد
  • دانلود پایان نامه ارشد انواع عدالت در سازمان ها -بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد
  • عدالت توزیعی-بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد -متن کامل
  • دانلود پایان نامه ارشد: متن کامل در SABZFILE.COM
  • فروش فایل پایان نامه : متن کامل در HOMATEZ.COM -خرید پایان نامه
  • پایان نامه ارشد: بزه دیدگی و بزهکاری زنان
  • پایان نامه ارزیابی عملکرد مهاربند کمانش ناپذیر و تعیین پارامترهای عملکرد لرزه ای مورد استفاده استاند
  • عملکرد مهاربند کمانش ناپذیر و تعیین پارامترهای عملکرد لرزه ای مورد استفاده استاندارد 2800 ایران -متن
  • صفحات دیگر