X
تبلیغات
تمرين مركزگرايي
منوی اصلی
عضویت سریع

قوانین سایت

کد امنیتی :

ورود کاربران
نام کاربری:
رمز عبور :

موضوعات سایت
موضوعات سایت
آمار وبلاگ
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 11
» بازدید دیروز : 0
» هفته گذشته : 39
» ماه گذشته : 231
» سال گذشته : 327
» کل بازدید : 327
» کل مطالب : 12
» نظرات : 0
درباره وبلاگ

مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
آرشيو مطالب
نظر سنجی
چت باکس



پشتیبانی

RSS


POWERED BY
blogmehr.ir
تبلیغات
تمرين مركزگرايي

مركزگرايي يك تمرين تنفسي است كه بعنوان يك روش آرميدگي براي آرام كردن ورزشكار، پيش از مسابقه يا در حين انجام آن مورد استفاده قرار مي گيرد. اگر كنترل توجه از دست برود، اين تمرين براي بازيابي آن مفيد خواهد بود.

- بايستيد. پاها را به اندازه عرض شانه باز كنيد. زانوها كمي خميده باشند و وزن بدنتان را به طور مساوي روي دو پا بيندازيد.

- به عضلات پشت و شانه خود استراحت بدهيد (بازوهايتان را به آرامي تكان دهيد و سرتان را بچرخانيد).

- دهانتان را كمي باز كنيد تا تنش عضلاني صورت را از بين ببريد. بد نيست لبخند بزنيد.

- به تنفس خود توجه كنيد. در حالي كه شانه و گردنتان آرام و ثابت هستند، بر تكان خودن عضلات شكم با هر نفس، تاكيد كنيد.

- نفس عميقي با ديافراگم خود بكشيد، سپس به آرامي آن را بيرون دهيد.

- وقتي كه در بدن خود آرامش احساس كرديد، مجدداً توجه خود را به نشانه‌هاي مربوط به اجرا معطوف كنيد.

اين تمرين را آن قدر در موقعيتهاي مختلف انجام دهيد تا تنها با يك تنفس آرام شويد و تمركز خود را بازيابيد.

بدون توانايي براي تمركز- با توجه به مقتضيات محيط- قادر نخواهيد بود بهترين عملكرد خود را نشان دهيد. بنابراين، يادگيري تمركز موثر، مهارت مهمي است كه مانند هر مهارت بدني ديگر، قابل افزايش است. 


درباره :
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
برچسب : ,
تعداد بازدید : 81
نوشته شده توسط رسول در 1397/6/10 و ساعت 22:06 |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
صفحات دیگر