X
تبلیغات
دانلود پایان نامه ارشد - رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آم
منوی اصلی
عضویت سریع

قوانین سایت

کد امنیتی :

ورود کاربران
نام کاربری:
رمز عبور :

موضوعات سایت
موضوعات سایت
آمار وبلاگ
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 10
» بازدید دیروز : 2
» هفته گذشته : 12
» ماه گذشته : 75
» سال گذشته : 400
» کل بازدید : 1009
» کل مطالب : 94
» نظرات : 0
درباره وبلاگ

مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
آرشيو مطالب
نظر سنجی
چت باکس



پشتیبانی

RSS


POWERED BY
blogmehr.ir
تبلیغات
دانلود پایان نامه ارشد - رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آم

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                  صفحه

چکیده............................................................................................................................................................1

فصل اول : مقدمه پژوهش

1-1مقدمه .................................................................................................................................................3-2

1-2بیان مسئله...........................................................................................................................................7-3

1-3 اهمیت و ضرورت پرسش ...............................................................................................................9-7

1-4اهداف پژوهش ......................................................................................................................................9

1-5 فرضیه های پژوهش............................................................................................................................10

1-6 متغیرهای پژوهش................................................................................................................................10

1-6-1 تعریف مفهومی...............................................................................................................................11

1-6-2 تعریف عملیاتی...............................................................................................................................11

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش

2-1 مقدمه...................................................................................................................................................13

2-2 پیشرفت تحصیلی................................................................................................................................13

2-3 تعاریف پیشرفت تحصیلی...................................................................................................................14

2-4 معیارهای پیشرفت تحصیلی..........................................................................................................15-14

2-5 عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی  ......................................................................................................16

2-5-1 آموزش خانواده...............................................................................................................................16

2-5-2 طبقه اجتماعی والدین......................................................................................................................16

2-5-3 تحرک اجتماعی..............................................................................................................................16

2-5-4 ایدئولوژی...................................................................................................................................... 17

2-6 خودکار آمدی...............................................................................................................................20-18

2-6-1 تعریف خودکار آمدی..............................................................................................................22-21

2-6-2 انواع خود کارآمدی.........................................................................................................................23

2-6-3 تفاوت خودکار آمدی با سایر انواع باورهای خود...........................................................................23

2-6-3-1 خود پنداره ................................................................................................................................24

2-6-3-2 عزت نفس.... .............................................................................................................................24

2-6-3-3 انتظارات عملکرد .......................................................................................................................25

2-6-3-4 کنترل تصویری...........................................................................................................................25

2-6-4 ابعاد خود کار آمدی........................................................................................................................26

2-6-4-1 سطح......................................................................................................................................... 26

2-6-4-2 عمومیت ....................................................................................................................................27

2-6-4-3 نیرومندی....................................................................................................................................27

2-6-5 منابع باورهای خود کار آمدی ........................................................................................................28

2-6-5-1 تجارت مسلط.............................................................................................................................29

2-6-5-2 تجارت جانشینی.........................................................................................................................29

2-6-5-3 قانع سازی کلامی.......................................................................................................................30

2-6-5-4 حالت های فیزیولوژیکی و هیجانی ...........................................................................................31

2-6-5-5 تجارت تصویر سازی ذهنی...................................................................................................... 31

2-6-6 خود کار آمدی بالا و پایین..............................................................................................................31

2-6-7 خود کار آمدی ، انگیزش و اسناد ...........................................................................................33-32

2-6-8  جنسیت و خود کار آمدی..............................................................................................................34

2-6-9 خود کار آمدی و پیشرفت تحصیلی.......................... ....................................................................35

2-6-10 تاثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی روی خود کار آمدی............................................................36

2-6-11 نقش باورهای خود کار آمدی در انگیزش افکار................................................................... 38-37

2-6-12 تحلیل باورهای خود کار آمدی در گستره زندگی... ....................................................................39

2-6-12-1 تأثیر بافت خانواده بر باورهای خودکار آمدی.... .....................................................................39

2-6-12-2 تأثیر دوستان و همسالان.................................... .....................................................................39

2-6-12-3 نقش مدرسه ............ ...............................................................................................................40

2-6-13 رشد خود کار آمدی به واسطه مرحله گذر نوجوانی...... .............................................................40

2-6-14 خود کار آمدی مرتبط با بزرگسالی.............................................................................................. 40

2-6-15 راهبردهای بهبود خود کار آمدی ........................................................................... ..............42-41

2-7 اهمال کاری تحصیلی......................................................................................................................... 43

2-7-1 تعاریف......................................................................................................................................... 44

2-7-2 رویکرد اهمال کاری ..................................................................................................................... 44

2-7-2-1 رویکردهای رفتاری ...................................................................................................................45

2-7-2-2 رویکردهای منطقی – هیجانی............................................................................................ 49-46

2-7-2-3 رویکردهای شناختی ..................................................................................................................50

2-7-2-4 رویکرد انگیزشی .......................................................................................................................51

2-7-3 اهمال کاری بعنوان یک عادت....................................................................................................... 52

2-7-4 اهمال کاری بعنوان یک اختلال شخصیتی.............................................................................. 53-52

2-7-5 اهمال کاری تحصیلی و اهمال کاری غیر تحصیلی .................................................................55-54

2-7-6اهمال کاری  و اهمال کاری فعال .............................................................................................57-56

2-7-7 درماندگی آموخته شده................................................................................................................... 58

2-8 اضطراب آموزشگاهی......................................................................................................................... 59

2-8-1 نشانه های اضطراب امتحان ....................................................................................................61-60

2-8-2 سبب شناسی اضطراب امتحان....................................................................................................... 62

2-8-3 سه مدل در سبب شناسی اضطراب امتحان......................................................................................63

2-8-3-1 مدل توجهی – شناختی...................................................................................................... 65-64

2-8-3-2 مدل روان پویشی اضطراب امتحان ساراسون............................................................................ 66

2-8-3-3 مدل نقض در مهارت مطالعه..................................................................................................... 67

2-8-4 عوامل مرتبط با اضطراب............................................................................................................... 68

2-8-4-1 روابط والدین با فرزند............................................................................................................... 68

2-8-4-2 انتظارات معلم ...........................................................................................................................69

2-8-4-3 مهارت های تحصیلی................................................................................................................ 70

2-8-4-4- دشواری امتحان....................................................................................................................... 70

2-8-4-5 محیط برگزاری امتحان....................................................................................................... 71-70

2-8-5 مثلث اضطراب امتحان................................................................................................................... 72

2-8-5-1 بخش فیزیکی............................................................................................................................ 72

2-8-5-2 بخش هیجانی – عاطفی............................................................................................................ 73

2-8-5-3 بخش شناختی – ذهنی.............................................................................................................. 74

2-8-6 رویکرد درمانی کاهش اضطراب امتحان ........................................................................................75

2-8-6-1 رویکرد شناختی – رفتاری........................................................................................................ 75

2-8-6-2 کاهش اضطراب امتحان از طریق مقابله با باورهای غیر عقلانی الیس........................................76

2-8-6-3 کاهش اضطراب امتحان از طریق دیدگاه شناختی بک................................................................77

2-9 پیشینه پژوهش ....................................................................................................................................77

2-9-1 الف : تحقیقات انجام شده داخلی............................................................................................80-78

2-9-2 ب : تحقیقات انجام شده خارجی........................................................................................... 82-80

فصل سوم : روش شناسی پژوهش

3-1 طرح پژوهش...................................................................................................................................... 83

3-2 جامعه آماری ،  نمونه گیری و روش نمونه ........................................................................................84

3-3 ابزار گرد آوری داده ها........................................................................................................................84

3-3-1 الف : پرسشنامه خودکار آمدی عمومی.......................................................................................... 84

3-3-2 ب : پرسشنامه تعلل ورزی نسخه دانش آموزان .............................................................................85

3-3-3 ج : پرسشنامه اضطراب امتحان ......................................................................................................85

3-4 روش گرد آوری داده ها..................................................................................................................... 85

3-5 روش تجزیه و تحلیل داده ها............................................................................................................. 86

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری

4-1 تحلیل توصیفی داده ها................................................................................................................ 90-89

4-2 تحلیل استنباطی داده ها............................................................................................................... 93-90

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

5-1بحث و نتیجه گیری...................................................................................................................... 99-95

5-2 محدودیت های پژوهشی .................................................................................................................100

5-3 پیشنهادات........................................................................................................................................ 101

5-3-1 پیشنهادات کاربردی .....................................................................................................................101

5-3-2 پیشنهادات پژوهشی..................................................................................................................... 101

فهرست منابع فارسی........................................................................................................................103-102

فهرست منابع انگلیسی.....................................................................................................................106-104

پیوست ها:

الف : پرسشنامه خودکارآمدی.................................................................................................................108

ب : پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی......................................................................................................109

ج : پرسشنامه اضطراب امتحان...............................................................................................................110

چکیده انگلیسی:.......................................................................................................................................111

فهرست جداول و نمودارها:

جدول2-1................................................................................................................................................20

جدول2-2...............................................................................................................................................37

جدول2-3................................................................................................................................................64

جدول2-4................................................................................................................................................65

جدول2-5................................................................................................................................................66

جدول2-6................................................................................................................................................72

جدول4-1................................................................................................................................................89

جدول4-2................................................................................................................................................90

جدول4-3................................................................................................................................................90

جدول4-4................................................................................................................................................91

جدول4-5................................................................................................................................................92

جدول4-6................................................................................................................................................93











 

چکیده:

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین خودکارآمدی،اهمال کاری تحصیلی و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پسر بود.ازطرح پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی  استفاده شده است.نمونه آماری258 نفر از دانش آموزان پسر پایه ی اول دوره ی متوسطه شهر اسلام آباد غرب در سال تحصیلی94-93 می باشد که بصورت خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند.برای جمع آوری داده ها،مقیاس خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران(1982 )،مقیاس اهمال کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم(1984 )و اضطراب امتحان فیلیپس(1979 )بر روی دانش آموزان اجرا شد و برای سنجش پیشرفت تحصیلی معدل ترم اول در نظر گرفته شد.تحلیل داده هابا استفاده از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه انجام شدیافته ها نشان داد که بین خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی در سطح(01/0 )همبستگی معنادار مثبت وجود دارد.دیگر یافته ها بیانگر آن بود که بین اهمال کاری و پیشرفت تحصیلی در سطح(01/0)همبستگی معنادار  در  جهت منفی وجود دارد.همچنین بین اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی در سطح(1 0/0 )  همبستگی  معنادار در جهت منفی وجود دارد.یافته ها نقش و اهمیت خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب را درکسب موفقیت تحصیلی دانش آموزان خاطر نشان می سازد.

کلید واژه ها: خودکارآمدی،اهمال کاری تحصیلی،اضطراب امتحان،پیشرفت تحصیلی.


دانلود پایان نامه ارشد : رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان

 


درباره :
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
برچسب : ,
تعداد بازدید : 351
نوشته شده توسط رسول در 1397/7/30 و ساعت 9:35 |
عناوين آخرين مطالب ارسالي
  • روش های پیش بینی ورشکستگی
  • علل گرایش جوانان و نوجوانان شهرستان کاشان به مواد مخدر و راهکارهای مقابله با آن
  • علل گرایش جوانان و نوجوانان کاشان به مواد مخدر(اعتیاد) و راهکارهای مقابله با آن
  • ارتباط میان مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمان-خرید پایان نامه اماده
  • تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد شرکتها در بورس
  • تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد شرکتها در بورس
  • تاثیر جو اخلاق سازمانی برمدیریت دانش در سازمان اموراقتصادی و دارایی
  • موانع رشد بانکداری اسلامی در ایران
  • عملکرد مهاربند کمانش ناپذیر و تعیین پارامترهای عملکرد لرزه ای مورد استفاده استاندارد 2800 ایران -متن
  • تحقیق (پایان نامه) : معایب سیستم دادرسی تفتیشی - حقوق متهم در قانون آیین دادرسی کیفری جدید
  • پرش به محتوای اصلیرفتن به نوارابزار درباره وردپرس مد روز 21 بروزرسانی وردپرس, 1 بروزرسانی پوسته 00 د
  • پایان نامه بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد -فروش فایل
  • عدالت برون سازمانی-بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد
  • دانلود پایان نامه ارشد انواع عدالت در سازمان ها -بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد
  • عدالت توزیعی-بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد -متن کامل
  • دانلود پایان نامه ارشد: متن کامل در SABZFILE.COM
  • فروش فایل پایان نامه : متن کامل در HOMATEZ.COM -خرید پایان نامه
  • پایان نامه ارشد: بزه دیدگی و بزهکاری زنان
  • پایان نامه ارزیابی عملکرد مهاربند کمانش ناپذیر و تعیین پارامترهای عملکرد لرزه ای مورد استفاده استاند
  • عملکرد مهاربند کمانش ناپذیر و تعیین پارامترهای عملکرد لرزه ای مورد استفاده استاندارد 2800 ایران -متن
  • صفحات دیگر